Tuesday, November 6, 2012

aku manusia biasa

Lirik Lagu Manusia Biasa – Brenda

Masih ku ingat selalu
Saat kau berjanji padaku
Takkan pernah ada cinta yang lainnya
Terasa begitu indah

Tapi semua berbeda
Saat kau kenali dirinya
Sadarkah dirimu diriku terluka
Saat kau sebut namanya

Aku memang manusia biasa
Yang tak sempurna dan kadang salah
Namun di hatiku hanya satu
Cinta untukmu luar biasa

Andaikan saja kau tahu
Aku takkan mudah berubah
Aku kan bertahan selalu bertahan
Sampai waktu memanggilku

Aku memang manusia biasa
Yang tak sempurna dan kadang salah
Namun di hatiku hanya satu
Cinta untukmu luar biasa

Kemanakah dirimu yang dulu cinta aku
Dimanakah dirimu yang selalu merindukanku

Aku memang manusia biasa
Yang tak sempurna dan kadang salah
Namun di hatiku hanya satu
Cinta untukmu luar biasa [2x]

Namun di hatiku hanya satu
Cinta untukmu luar biasa
Cinta untukmu luar biasa

assalam...saja rini aku start ngn lagu kat atas tu...cinta manusia biasa.....hmmm..cintaku...cinta hanya untuk mu..bila dengar lagu ni rasa feeel..rasa best..tetiba rasa haru...sedey..terkenang cinta2 ku pada manusia yang ada di muka bumi allah ini...cinta yg kutinggalkan..cinta yg kujauhi...cinta yang kupinggirkan..cinta yang menyakitkan...semua itu aku lalui kerana aku manusia biasa...thankful untuk my student yg design satu montaj bertemakan lagu ni....so lovely...really touch my heart...saya akan sentiasa mendokan kesejahteraan kamu semua...semoga kehidupan kamu semua akan  lebih bermakna dengan sedikut ilmu yang sya curahkan.. saya sentiasa menghalalkan ilmu yg saya berikan..semoga kalian akan menjadi yg diantara yg terhebat suatu hari nanti...insyaAllah...at that time pls ingt saya...cukup sekadar ucapan terima kasih supaya saya diberi peluang untuk mengagumi pelajar2 saya...jiwa saya hanya untuk mendidik...bukan untuk yang lain..semoga Allah akan sentiasa memberkati kalian dan kehidupan saya....doakan dan mendoakan...hanya kita kerana manusia biasa...xpernah puas meminta...
dan...
kerna aku juga manusia...yg sentiasa ingin yg terbaik...untuk mak...untuk suami..untuk anak2...untuk kakak...untuk adik..untuk abang..dan kawan-kawan di hati...
dan jugak kerna diriku...
kerana aku manusia biasa..aku pernah melalui...detik-detik terindah dalam hidup ku...when i was in love with my husband...bila aku tau hati ini disayangi..(yeke???)..dicintai...walau serba kekurangan..tapi itu la saat terindah...may be that is my first love...bukan xda cinta yg lain..yg lebih berkata-kata..yg lebih2 menunjuk rasa..yg lebih2 menunjuk cinta..yg lebih2 menunjuk  sejati..yg lebih segalanya...tp the feel is never the same..my feel to him...perasaan yg tak mungkin ada pada org lain...itu yg wat aku rasa sedih n jauh hati...mngkin itu namanya jodoh...dan aku mendoakan semoga cinta aku yg tiada belah bahagi ni akan remain forever..walau kadang penuh dengan rajuk..penuh dengan ragam sengketa...tapi segala itu la yg mematangkan perasaan...aku tetap bersyukur...hanya dia yg terindah untukku...baiknya menutupi ruang kelemahan yg ada padaku...apa pun aku tetap bersyukur..dengan kurniaan seroang suami yg bertanggungjawab dan menyayangi ku dan anak2..apa lagi yg terhebat bergelar seroang perempuan dari menjadi seroang isteri,mama dan anak....xda lagi yg terindah...yg bole melengkapi hidup..terima kasih ya Allah....
...............
...........................dan hari ni jugak aku sebagai manusia biasa meratapi kesedihan seorang ketua yg diakhir kerjayanya ditukarkan ke tempat lain tanpa rela...ye ke tanpa rela...aku hanya manusia biasa...walaupun aku xkenal dia secara personal tp disudut hati..aku mengasihinya seumpama bapa ku sendiri...walaupun kisahnya hanya aku kenali dari seorang sahabat ...sentiasa detik dan rasanya dapat kurasai...air mukanya menceritakan segalanya...apapun aku yg jgk manusia biasa mendoakan kesihatan dan kesejahteraan buat dia...bg ku..setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya...redha dan merelakan...pasti yg baik akan datang..yg buruk ditinggalkan..:)..............
rasanya dah panjang meluah rasa...enrty kali ni agak emo..agak sentimental...huhuhu tetiba ada plak pelajar minta derma untuk pesakit kanser...MAKNA...hmmm..hidup ni sentiasa ada kebetulan dan kebetulan tu la yg sentiasa menjadikan kehidupan kita lebey bermakna...tul x....??...next week my birthday,,,1511..suratan dan kebetulan....huhuuu....kejap je masa ni berlalu...dah berginjak satu usia...terasa baru diri ni dilahirkan...didodoi mak..di sayang abah...dibelai..dipujuk.....i miss my oldtime..........hmmm...
so lyn gmbq bawah ni...
...............................nota-nota cinta...lahir bila di hati penuh dgn notasi rindu.......
....................tandus bilaa... yg lama meninggalkan usang...sepi tapi...bunga cinta dan hati terlahir bilaaaaaaaaa

 
kita......
basahkan hati kita ,jiwa kitaadengan 

 
merenung jauh....jauh...jauh....
 
di lorong2...selagi 
rindu itu diberi dan dianugerah....
..... wallahuallam....sekian..kita hanya manusia biasa

0 comments:

Post a Comment