Friday, October 12, 2012

PRILOG ADAM DAN HAWA

Drama Adam dan Hawa

Dari Australia terbang ke Saudi Arabia. Ain terus mencari cinta sejati,Am setia menunggu.
Teruskan bersama admya  untuk menonton episode seterusnya. Jom masuk peraduan Tonton dan Menang Adam dan Hawa


Drama adaptasi novel Adam dan Hawa karya Aisha Sofea.
Pemilihan watak utama drama Adam dan Hawa telah dipilih sendiri oleh penulis novel AISHA SOFEA- Aaron Aziz sebagai Adam Mukhriz dan Nadia Nissa sebagai Ain Hawani.

Adam dan Hawa setiap Isnin- Khamis jam 10 malam channel 134.

Pihak Astro maklumkan Adam dan Hawa adalah tayangan eksklusif Mustika-jadi hanya ditayangkan di Mustika HD.Tayangan di channel lain(astro punya)may be tahun depan.
Download dan Tonton Adam dan Hawa
Lagu-lagu dalam drama Adam dan Hawa
Ain dan Adam di Ausralia

Sinopsis Adam dan Hawa:
Ain Hawani berkerja sebagai guru gantian di sekolah tadika milik kakak Adam Mukhriz seorang pilot yang lagaknya seperti playboy...
Oleh kerana sakit hati dengan Adam Mukhriz tidak mengendahkannya, kekasih Adam  ingin menjerat lelaki itu.Namun tersalah perhitungan apabila Ain Hawani menjadi mangsa korban.
AIN HAWANI, zaman solonya ternoktah pada usia remaja. Hanya kerana silap perhitungan, timbul prasangka buruk, menyebabkan dia dan Adam Mukhriz terjerat. Rayuannya tidak dipedulikan. Lelaki itu pula diam membisu, seolah-olah benar apa yang berlaku. Ain ditangkap khalwat bersama Adam

Akhirnya, ijab kabul antara mereka terlafaz dalam paksa dan tanpa rela. Sayangnya, hubungan suami isteri ini hanya tertulis di atas kertas sahaja. Ain yang kecewa, pergi jauh mencari harga diri. Adam yang ditinggalkan, menghitung hari-hari nan sepi. Setiap saat rindunya terus melimpah. Namun Ain tidak pernah berpaling melihat cinta yang mekar di hatinya. Ah... Adam pasrah! Semua itu salahnya kerana tidak berani memaknakan kata-kata.

Setelah lapan tahun pergi dan menanti, Ain dan Adam dipertemukan di depan pintu Majidilharam. Bagi Adam, kebetulan ini memang didoakan sekian lama. Ain pula terus membenci dan menganggap ikatan mereka sudah terputus. Hanya lafaz Adam yang ditunggu. Tapi tegarkah Ain? Sejak pertemuan itu, hati Ain berbolak-balik. Nafasnya bagai berombak, perasaannya jadi gementar dan hidupnya sudah tidak keruan hanya kerana Adam. Benarkah dalam hati ada cinta? Tapi keegoannya cuba menidakkan. Ingin diluah, mulut tak terkata. Ingin disimpan hati tak tertanggung. Bagi Adam, dia tetap menanti Hawanya biarpun lapan tahun lagi.
Para pelakon: Aaron aziz sbg Adam
                         Nadia Nissa- Ain hawani
                         Alzana - Dee
                         Rozie Rashid - Kak Zah
                         Dazrin Kamarudin - Johan



boleh agak kan apa yang berlaku dalam scene ini( bila adam dan ain  perlu berkahwin setelah ditangkap khalwat)


adam mukhriz


ain hawani-lakonannya semakin mantap

akhirnya selepas 8 tahun,mereka bersatu kembali.





mesti sweet bila scene ni keluar :)

0 comments:

Post a Comment