Monday, October 8, 2012

My Bos is my Big Bos

My Bos is My Big...big...big..Bossss...


Im a big..big...big..gurl...in the big2 world...:D..best kan lagu tuh,...selalunya...yg big2...selalu dibesar2kan...selalu di citer2 kan....tul x...?semua org ada bos kab..everybody should have a bos...even kt umah kat opis...kat kedai...kat mana2...msti ada bos...lumrah hidup,,semua org nak yg teratas dan teragung,,,persoalanya.,..seronok ka?huhuhuhu....for me...seronok is very subjective think....kdg org lebih seronok berada dibawah..santaiii..lepakk....xda menda nk pk..bos tolong pk semer...bos kena tanggung risk,,,bos kena jaga..bos itu...bos ini....but sometime to be a bos...is a thing that very difficult to be..especially if u are the bos to human being...byk rambut banyak hati...byk le peel....u kena layan u kena tanggung...u kena handle...instead aku yg jadi bos kepada bibik aku kt umah ni pun rasa sengalll jekk....byk je kehedak naluri dan fitrah alam kena penuhi,,,U as a bos kena pk...dia laki duk jauh....anak duk jauh..berbulan bertahun xjmpa...so apa yg dia nk yg rasional...u kena pertimbangkan...kdg tu ada si bibik ni pk...sesak napas aku ni bila dia nyatakan kehendak fitrahnya....hmmm...what u give u get back...fitrah alam...itu baru handle satu kepala..mcm mana la agaknya yg handle berkepala dalam opis....huhuhuh..so in that case i prefer utk jadi org bawahan yg menurut perintah.....hahaha,.,..janji cukup bulan terima gaji...huhuuh..geram x? ahaks....saba2....:D
org lain naik gaji..kita pun naik gaji...org lain sakit kepala...kita xsakit kepala...cuma sakit pala bila byk mnda duk suruh2...hihihi...biasa laa dari kecik kalu mak suruh bukan immediate nk p wat...melawan dalam diam...hahaha,,,..ampunkan saya mak...!!!...mmg degil...tp selalu minta ampun...keh2....mak xmarah sgt laa...hahahaha..tp cukup dengan leteran yg menyut2 hati....umpama sakit gigi...yg xhenti...mkn dalamm....diam2 nangis...huhuh..that is me...
tapikan..kalu disuruh dengan cara berhemah..cara org p kursus leadership...aku rasa mudah je org akan dengaq kata...instead of nk jadi bos pun kena main ngn psikology jgk...in person laa...aku ni cukup pantang org yg suka jerit2...mcm kat pasar malam...even aku p pasar mlm pun kalu org duk jerit2..aku lari lagi jauh...bingit telinga...cayaq taik telinga...TAK SUKA!!!...
bg aku kdg org ada harga diri..wat pa nak jerit2..depan2 panggil duk dlm bilik..directly face to face...sapa pun xtau..keja pun jalan..org akn lg respect dr sound ikut suka hati jantung hempedu..satu floor dengaq...Bos mmg hebat...bos mmg bagus..tu sbb jadi bos...tp kena la jgk ayaq muka org...kalu kena simbah ngn milo melekat sampi balik tauuu....:D...ada beraaannnnnnn....upssttt...that not me...mungkin org lain...
lain org lain caranya...for me...silent is the best killer....hahaha..aku dah start mengarut....
ntahlaa...i had been working in private sector before...even dlm hati dulu xpnh suka dkt big bos kt situ..dh la gaji ciput...gaji saiz mentadak je...tp dia ble build satu strong relation di situ...walau gaji sikit...semer xda hal..keja smpi nk subuh pun ble duk bergelak seronok...kaki memengkak bergayut pu  xpa...jnji semer beres on time...stress kt situ..coz of keja yg berlambak..tp instead of relation...very good..saling syg menyayangi...eceehhh...denganq PAK AJI...mau dia nk hire aku balik keja citu...huhuhu...tp ngn syarat..8k...hahahah,,,dlm mimpi pun belum tentu....hahaha...lain laa kalu laki aku.,..hua2...for sure tadah Mercedes..buh red carpet....hahahah.,..iyer2 je,,..:D..aku mmmg suka beriya...tatau??...
hmmm....ntah laa...dulu masa daapat gomen..i really2..excited...xdpt bayangkan rezeki yg bergolek2 mai kt aku...sujud syukur xterhingga...membayangkan satu keadaan yg di luar kayangan...:)...biasa laa..dia ada pro and cont...demi Allah hati ni begitu bersyukur...tapi bila apa yg kita bayangkan xseindah yg di harpkan tu yg jadi..bengkekkkk....
ada bos...mcm xda bos...ada big bos serupa xda big bos...so buat cerita sendiri...relation antara staff...click... xsama mcm aku kt kolej dulu...jauh beza...kdg terpikir...should u have a good relation to be proactive...innovative..or...tive2 yg lain...byk politic...u rajin u naik...u xrajin u duk situ smpi pencen...heheh..tp i naik pangkat jgk even duk situ xkemana..keja mcm tu jgk...so nk mrh?..rezeki beb...allah tu maha adil,,rezeki org jgn disangkal...rezeki sendiri nmpk dipandng....lebih org jgn dicemuh..apa aku mepek ni...tp tu la hakikat...senarionya...aku sndiri xpaham...dunia sekarang....yg baik tu hanya dipandang...jgn mudah terpedaya....
so nnti sambung lagi...nk p layan anak2 sat...:)..dont take it hard...just a written made by anis...huhuhu...so lyn gmbq kt bawah ni..

 
eeeeiiiiiiiiiiiiii!!...ur boss?

 
huhuhu...stop..leteringggg...
 
4 wat ever ...u must!!
.......the reality...


~~~~just be honest~~~~


















0 comments:

Post a Comment